Założyłem Audiovector w 1979 roku, w tamtym czasie pod nazwą F3/LYD. Wtedy od 8 lat sprzedawałem głośniki różnych marek. Byłem sfrustrowany faktem, że niektóre z głośników które miałem oferować, były w stanie odtworzyć idealnie tylko niektóre aspekty brzmieniowe ale nie wszystkie. Inne były doskonałe w innych aspektach. Ale nie mogłem znaleźć głośnika, który robiłby wszystko perfekcyjnie, więc postanowiłem zbudować go samodzielnie.
ODNIESIENIE DO PRAWDZIWEJ MUZYKI
Niektórzy twierdzą, że jest to tylko kwestia gustu. Nie sądzę, że tak jest! Mieszkałem w samym centrum Kopenhagi. Miałem łatwy dostęp do wszystkich ważnych sal koncertowych, klubów jazzowych i rockowych.
ZAPROJEKTOWANE DO PRACY
Oczywiście nie ma żadnej korzyści z produktu wytrzymałego, jeżeli nie działa on jak należy. Audiovector jest i zawsze był produktem najwyższej klasy.
DZISIAJ
Jeden przykład. Bezpośrednim następcą głośników Trapez jest SR 6 Avantgarde Arrete. Takie samo DNA produktu, jednak w nowym modelu wykorzystano lepsze materiały, obliczenia i pomiary, taka sama podstawa dźwiękowa jednak SR 6 Avantgarde Arrete po prostu lepiej wygląda i jest udoskonalony pod każdym względem.
Ceny są oczywiście wyższe, ale jeśli uwzględnić inflację średnio 2,5% rocznie, cena jest dokładnie taka sama jak wtedy, 34 lata temu. Ci, którzy używają Trapezów przez ostatnie 34 lata, mogą cieszyć się z tej inwestycji: 1,15 DKK za dzień / 0,15 euro dziennie za możliwość skorzystania z doskonałej reprodukcji dźwięku dzień i noc!
Dziś wszystkie kolumny głośnikowe Audiovector budowane są według tych samych zasad i wartości jakie dotyczyły pierwszego głośnika, modelu Trapez, choć w znacznie unowocześnionej formie. Istnieje lista zasad doskonałej konstrukcji głośnika, za którymi podążamy od samego początku firmy w 1979 roku. Nazwałbym to "12 zasad doskonałej konstrukcji głośnika". Materiały są dziś znacznie lepsze niż wtedy. Na przykład, obecnie możemy użyć tytanowej cewki, gumowych materiałów o znacznie bardziej wyszukanych aspektach technicznych i lepiej brzmiące komponenty, w membranach głośników wykorzystywane są kompozyty z włókna węglowego, komputerowe pomiary zmieniły i zoptymalizowały proces budowy każdego elementu.
ZBUDOWANE NA LATA
Od początku naszym życzeniem było to, aby nasze produkty mogły trwać całe życie. Audiovector produkuje głośniki od 1979 roku, i faktem jest, że ponad 85% wszystkich stworzonych głośników tej marki, jest nadal użytkowanych. Gdy ludzie pytają nas: "Jak długo będzie można używać głośników Audiovector? ", odpowiedź brzmi: " Jeszcze nie wiemy!"
HAND BUILT
Istnieje bezpośredni związek między wydajnością i ręcznym tworzeniem produktów Audiovector. Wszystkie aspekty techniczne zostały zorientowany na osiągnięcie perfekcji. Rygorystyczne standardy Audiovector to także stosowanie precyzyjnych nakrętek i śrub, starannie zaostrzonych i dokręconych, co w połączeniu z NES Audiovector (NO ENERGY STORAGE).
PODZESPOŁY NAJWYŻSZEJ KLASY
Wybór najlepszych podzespołów ma kluczowe znaczenie dla jakości dźwięku. 1% tolerancja pojemności kondensatorów, śruby ze stali węglowej stosowane w przetwornikach Scan-Speak, to tylko kilka przykładów.
WŁASNE PROJEKTY GŁOŚNIKÓW
Większość przetworników Audiovector została zaprojektowana przez nas samych. Zarówno innowacyjne trzypunktowe mocowanie głośników, membrany, cewki i magnesy, wszystko to jest projektowane w Kopenhadze i ręcznie zbudowany w Danii według naszej specyfikacji w firmie Scan-Speak - najbardziej znanego producenta high-endowych przetworników na świecie.
UNOWOCZEŚNIENIA
Wiele lat temu, zdecydowaliśmy się, że nasze głośniki będą unowocześniane. Nasi klienci mają możliwość podniesienia jakości swoich kolumn głośnikowych do najwyższego poziomu dla danego modelu. Zdecydowaną zaletą tego rozwiązania jest to, że upgrade głośników pozwala zaoszczędzić 40% kosztów w porównaniu z zakupem nowego modelu głośników, chroniąc jednocześnie środowisko naturalne.
UNIKATOWE MATERIAŁY WYKOŃCZENIOWE I KOLORY
Nasi projektanci i styliści wybrali unikatowe kolory i materiały na potrzeby tej serii kolumn. Nacisk został położony na kombinację dwóch priorytetów: najwyższej jakości oraz trwałości.
STRUKTURA MOLEKULARNA
Naturalna Struktura Krystaliczna ( NCS ) to jedno z wielu ukrytych technologicznych udoskonaleń obecnych w modelu Arrete. Schładzając komponenty do temp. -238 stopni C, molekuły miedzi układają się w swojej naturalnej, optymalnej pozycji w ten sposób redukując oporność, dzięki czemu na klarowności zyskuje ogólny obraz dźwięku.
AVANTGARDE ARRETÉ
Piękne chromowane wykończenie tweetera Avantgarde Arrete wyróżnia ten model spośród innych. Dochodzący ( w skali ) do 50 kHz, zapewnia perfekcyjną reprodukcję dźwięku w całym zakresie słyszalnym przez człowieka ( w zakresie słyszalnym, w zakresie słyszalnym przez ucho ludzkie… kilka możliwości ujęcia tej kwestii).
NIE-RÓWNOLEGŁY PROJEKT OBUDOWY
Unikając równoległych płaszczyzn w konstrukcji obudowy wyeliminowaliśmy wewnetrzny rezonans często występujący w innych kolumnach ( lub: który negatywnie wpływa na pracę kolumn, innych kolumn ). Taki projekt umożliwia zredukowanie do minimum wytłumienia, dzięki czemu uzyskuje się czystszy, wyraźniejszy i potężniejszy dźwięk.
GŁEBOKI I POTĘŻNY BAS
Głośnik basowy zastosowany w modelach Avantgarde and Avantgarde Arreté, jest maksymalnie otwarty aby zapewnić możliwość reprodukcji głębokiego, potężnego i pozbawionego zniekształceń basu.